Melawat Singapura

Salam,

Baru berkesempatan menulis tentang trip ni. Trip ni agak last minute dan tujuan utama adalah USS Halloween Horror Night 2018. Jadinya memang tidak melawat tempat2 attraction tourists. Memandangkan dah pernah pergi dulu, dan lokasi Singapura yang dekat jadi tidaklah terkilan.

19 October 2018

Gerak lepas kerja ke JB dan tidur semalam di rumah kawan. Sebelum tu pekena nasi bubur istimewa no 1 kat Taman Sentosa. Not bad rasa dia. Gambar memang tak ambik sangat trip ni, penat terlebih. Hahaha. Lepas makan terus balik dan tidur.

20 October 2018

Trip santai, so bangun lewat. Breakfast kat rumah dan brunch dekat Kacang Pool Haji. Makanan memang sedap. Dan macam biasa gambar tak ambik. Hahha. Pastu parking kereta dekat JB Sentral, dan ambik bas ke Singapore. 

First time nak naik bas ni macam blur sikit, tapi ikut je signboard ke arah woodlands. Jangan lupa bawa passport. Turun ke area bas dan ambik bas CW1 atau CW2. CW1 stop dekat Kranji MRT dan CW2 stop dekat Queenstreet Terminal. Nanti sampai imigresen kena turun bas, cop passport dan turun balik untuk naik bas ke hentian. Make sure naik bas nombor yang sama. Kalau kena tinggal dengan bas yang kita datang tadi, tunggu bas seterusnya tapi nombor sama lah. Tunjuk tiket dan naik. Tambang RM4.50 seorang. 

Kami ambik bas CW1 so kena naik MRT sampai stesen Kallang dan jalan ke hostel kami. Ark Hostel. Selesa dan bersih. Dekat dengan MRT stesen dan ada kedai mamak tak jauh dari situ. Berehat kejap sambil tunggu seorang lagi kawan datang. 

Dalam pukul 5.00pm ambik Grab ke kedai Ma Deen Restaurant untuk menjamah sup tulang merah. Sedap!!! Lepas tu ambik Grab ke USS. 

Memandangkan kami ada Express Pass, memang enjoy sebab tak yah queue lama untuk masuk all the haunted houses dan rides. Paling awesome Stranger Things Haunted House. Dan satu lagi yang Jepun decorated. Lupa plak nama dia. Best la.







Lepas dah settle semua haunted house dan shows yang ada, energy dah flat tapi cam nak jugak naik rides kan, so repeat balik Transformer, Puss in the Boots dan sebagai penutup, Human Rides! Dulu masa pergi tahun 2014, roller coaster ni tutup. Jadi kali ni nak cuba, scary jugaklah tapi The Ride, Hollywood dekat USJ lagi scary. Cyclone tak naik sebab dah pening lalat turun dari Human tu. Hahaha. Balik pun naik Grab jugak. Kami duduk dalam tu dari pukul 7 pm sampai 1.30 am. Penat takyah cakap tapi sebab balik lepas turun roller coaster, adrenaline rush lagi, so bertahan sampai hostel.

21 October 2018

Dah balik lambat, bangun pun lambat. Lepas breakfast kat mamak, kami pun pergi Queenstreet terminal ambik bas CW2 balik JB Sentral. Tambang SGD3.50. Sampai JB, terus shoot balik KL.

Trip sesantai ni tahap gambar pun takde. Hahahaha. InshaAllah nanti nak datang Singapore jalan2 je. Dua kali datang dok pergi USS je. Hahaha.

Till then :)

Comments

Popular Posts